Horecaondernemer en geen tijd voor je HR en administratie?

Als horecaondernemer zitten gastvrijheid en ondernemen in je bloed. Je hebt vaak honderdduizend dingen te doen en weinig tijd. HR en de salarisadministratie zijn niet de dingen waarom je dit vak ooit gekozen hebt. Het kost tijd die je liever aan andere dingen zou willen besteden. Je hebt in de horeca bovendien te maken met pieken en dalen en seizoensinvloeden, waar je je personeelsplanning en aannamebeleid op moet aanpassen. 

Je werkt vaak met jonge, elkaar snel opvolgende krachten, waar de nodige administratie bij komt kijken. Denk aan het opstellen van de contracten of het steeds aanpassen van het minimum (jeugd)loon. Je personeelsadministratie en de verloning vergen dus continu aandacht. Daarnaast is het – zeker in deze krappe arbeidsmarkt – zaak om schaars talent te behouden. Hiervoor moet je je HR-zaken goed geregeld hebben. Dat betekent dat je op de hoogte moet zijn van alle regels, wetten en nieuwe ontwikkelingen. 

Personeel vormt de sleutel tot succes in jouw horecazaak

Jouw personeelsbeleid moet goed geregeld zijn zonder onnodige kosten. Maar hoe ga je om met hoog ziekteverzuim? En hoe kun je besparen op onnodige uitgaven, vooral bij personeel met onregelmatige uren?

So Toff begrijpt jouw uitdagingen. Wij bieden oplossingen die jouw horecabedrijf juridisch beschermen en verzuim helpen verminderen. Laat ons jou ondersteunen met onze expertise, zodat je minder tijd kwijt bent aan verzuimmanagement en meer kunt focussen op:

  •  Het bieden van uitstekende service aan jouw gasten.
  • Het creëren van een sterk en gemotiveerd team.

Met So Toff kun je je richten op wat echt belangrijk is.

Kom weer aan ondernemen toe

en laat een terugbelverzoek achter

"Het prettige aan de samenwerking met So Toff is dat wij een vast contactpersoon hebben, die van de hoed en de rand weet”  Tessa Breeuwsma, Commercieel Manager De Jong’s IJs Evenementen

Wij zijn jouw externe HR afdeling

Maar waar haal je de tijd vandaan om je HR en -administratie goed te regelen? En wat komt daar allemaal bij kijken? Zeker in jouw branche is dit complex. Want zeg je horeca, dan zeg je wet- en regelgeving. De salarisadministratie is al helemaal een vak apart. Daar komen zoveel regels en verplichtingen bij kijken dat je dit vaak niet zelf wilt en kunt doen. Een foutje in de loonadministratie kan namelijk grote gevolgen hebben. Als het niet goed geregeld is, levert het je uiteindelijk alleen maar meer werk op.

Het goede nieuws is dat je hulp en advies in kunt schakelen en zaken uit kunt besteden, zodat jij je kostbare uren aan ondernemen kunt besteden. Focus jij je op jouw horecazaak, dan ontzorgt So Toff jou volledig op HR-gebied. Medewerkers blijven gewoon bij jou in dienst en onze specialisten nemen alle HR- en administratieve taken van je over. Wij zijn als het ware jouw externe afdeling personeelszaken.

Vraag een HR scan aan

Tijdens onze vrijblijvende HR scan brengen we jouw organisatie in kaart. Vraag hem aan en we nemen snel contact met je op.