Horecaondernemer en geen tijd voor je HR en administratie?
So Toff ontzorgt je volledig op HR-gebied, jij focust je op jouw horecazaak!
Als horecaondernemer zitten gastvrijheid en ondernemen in je bloed. Je hebt vaak honderdduizend dingen te doen en weinig tijd. HR en de salarisadministratie zijn niet de dingen waarom je dit vak ooit gekozen hebt. Het kost tijd die je liever aan andere dingen zou willen besteden. Je hebt in de horeca bovendien te maken met pieken en dalen en seizoensinvloeden, waar je je personeelsplanning en aannamebeleid op moet aanpassen.
Je werkt vaak met jonge, elkaar snel opvolgende krachten, waar de nodige administratie bij komt kijken. Denk aan het opstellen van de contracten of het steeds aanpassen van het minimum (jeugd)loon. Je personeelsadministratie en de verloning vergen dus continu aandacht. Daarnaast is het – zeker in deze krappe arbeidsmarkt – zaak om schaars talent te behouden. Hiervoor moet je je HR-zaken goed geregeld hebben. Dat betekent dat je op de hoogte moet zijn van alle regels, wetten en nieuwe ontwikkelingen.
”Het prettige aan de samenwerking met So Toff is dat wij een vast contactpersoon hebben, die van de hoed en de rand weet” –Tessa Breeuwsma, Commercieel Manager De Jong’s IJs Evenementen
Wij zijn jouw externe HR afdeling
Maar waar haal je de tijd vandaan om je HR en -administratie goed te regelen? En wat komt daar allemaal bij kijken? Zeker in jouw branche is dit complex. Want zeg je horeca, dan zeg je wet- en regelgeving. De salarisadministratie is al helemaal een vak apart. Daar komen zoveel regels en verplichtingen bij kijken dat je dit vaak niet zelf wilt en kunt doen. Een foutje in de loonadministratie kan namelijk grote gevolgen hebben. Als het niet goed geregeld is, levert het je uiteindelijk alleen maar meer werk op.
Het goede nieuws is dat je hulp en advies in kunt schakelen en zaken uit kunt besteden, zodat jij je kostbare uren aan ondernemen kunt besteden. Focus jij je op jouw horecazaak, dan ontzorgt So Toff jou volledig op HR-gebied. Medewerkers blijven gewoon bij jou in dienst en onze specialisten nemen alle HR- en administratieve taken van je over. Wij zijn als het ware jouw externe afdeling personeelszaken.
Wat So Toff voor jou kan betekenen
So Toff heeft ruime ervaring in de horeca. Op dit moment bedienen wij zo’n 30 verschillende klanten uit die hoek – van ijszaken tot eetcafés en van voetbalkantines tot evenementenbureaus. Wij kennen dus het klappen van de zweep en zijn bekend met de HR-uitdagingen van horecaondernemers.
“Het is voor ons als relatief klein familiebedrijf financieel niet aantrekkelijk om iemand vast in dienst te nemen als HR-medewerker. Zelf doen is ook geen optie, omdat er al voldoende op mijn bordje ligt en HR toch echt een vak apart is. Het prettige aan de samenwerking met So Toff is dat wij een vast contactpersoon hebben, die van de hoed en de rand weet. Als een contract afloopt of de CAO wijzigt, dan informeren zij mij netjes. Bovendien is het niet nodig om alle wetswijzigingen zelf bij te houden, want dat doet So Toff voor mij. Dit scheelt mij heel veel tijd” – Tessa Breeuwsma, De Jong’s IJs Evenementen
Neem contact met ons op
Wil jij meer weten over So Toff of over onze werkwijze? Neem gerust contact met ons op of kom vrijblijvend een kopje koffie bij ons drinken. Onze kantoren zijn gevestigd in Almelo en Amsterdam.