Heb je een schoonmaakbedrijf en vind je HR en administratie een uitdaging?

Als ondernemer binnen de schoonmaakbranche is het begrijpelijk dat je je afvraagt waar je de tijd vandaan haalt om je HR en administratie op orde te krijgen. De complexiteit van deze taken is geen onbekend terrein binnen jouw branche. Bij schoonmaak draait het om meer dan alleen het poetsen, het omvat ook wet- en regelgeving die nauwlettend gevolgd moet worden. 

In de schoonmaaksector werk je vaak met een jonge en snel wisselende groep medewerkers, wat gepaard gaat met de nodige administratieve taken. Denk hierbij aan het opstellen van contracten en het voortdurend aanpassen van het minimumloon, met name voor jonge medewerkers. Je personeelsadministratie en salarisverwerking vereisen voortdurende aandacht. Bovendien is het, met name in een competitieve arbeidsmarkt, essentieel om schaars talent aan te trekken en te behouden. Hiervoor dien je je HR-zaken goed op orde te hebben. Dit betekent dat je op de hoogte moet zijn van alle regelgeving, wetten en nieuwe ontwikkelingen die van invloed zijn op de schoonmaakbranche.

HR taken uitbesteden 

Maar waar haal je als ondernemer in de schoonmaakbranche de tijd vandaan om je HR en administratie goed te regelen? En welke aspecten komen daar allemaal bij kijken? In jouw branche is dit met name complex. De schoonmaaksector kent namelijk talrijke wet- en regelgeving. Met name de salarisadministratie vereist specialistische kennis. Het correct en tijdig verwerken van salarissen en andere vergoedingen is cruciaal, maar kan complex zijn vanwege verschillende factoren zoals overuren, ploegendiensten en toeslagen. Er zijn zoveel regels en verplichtingen waarmee rekening gehouden moet worden dat je dit vaak niet zelf wilt of kunt doen. 

Richt je weer op je kernactiviteiten

Het goede nieuws is dat je hulp en advies kunt inschakelen en bepaalde zaken kunt uitbesteden, zodat jij je kostbare tijd kunt besteden aan het runnen van je schoonmaakbedrijf. Terwijl jij je richt op je kernactiviteiten, neemt So Toff alle HR-gerelateerde zorgen volledig uit handen. Je medewerkers blijven gewoon bij jou in dienst, terwijl onze specialisten zich bezighouden met alle HR- en administratieve taken. Tegelijkertijd staan we altijd klaar om je te voorzien van advies. Wij fungeren als jouw externe personeelsafdeling, zodat jij je kunt concentreren op de groei en het succes van je schoonmaakbedrijf.

Kom met ons in contact

Heb je interesse in meer informatie over So Toff of onze aanpak? Aarzel niet om contact met ons op te nemen of kom vrijblijvend bij ons langs voor een kopje koffie. We hebben kantoren in zowel Almelo als Amsterdam.

HR voor groeikracht

En we geloven in groeikracht. Met een scherpe focus op het personeelsmanagement, bijten we ons er in vast, houden we vol en zetten we door.

 

Exclusief in verzuimregeling

Exclusief in transparante marges

Alles eenvoudig inzichtelijk in jouw portaal

Kom ook snel weer aan ondernemen toe

en laat een terugbelverzoek achter

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.